Subscribe to Subscribe to 's comments

Zikir Hu Allah

Posted by ibunda. Comment (0).

August 2016

Malam yang pendek namun cukup untuk mencetuskan mimpi yang terang. Tersedar jam 2.30 am hanya terlelap lebih kurang sejam setengah. Inilah cerita perihal zikir Hu Allah yang ingin ibunda sampaikan.

Aku bermimpi melihat mayat seorang wanita di atas pelantar kuburan. Lengkap berpakaian. Wanita yang sudah mati itu tiba-tiba di kejutkan dan terjaga dari mati. Dia melihat ku berada di sana lalu mengikuti ku atau seperti mengejarku. Aku berkata, ” kenapa mayat ini di biarkan tidak di gali dan di tanam?, bukankah iblis boleh menghidupkan dia kerana ruh sudah di angkat Allah.

Ada seseorang bersamaku dan dia menjawab, ” cuba lihat mayat ini hidup…. tapi dia tidak punya ILMU pengetahuan”..

Kemudian ada seorang wanita menghampiriku…seperti ku kenal rapat lalu dia berkata, ” Ingatlah….jasad ini boleh di jilati api selagi penampilan mu masih Bergaya….pakailah pakaian yang kamu TIDAK terasa memakainya….iaitu pakaian yang TIDAK BERGAYA.”

MasyaAllah…sungguh dalam ilmu ini…tidak terfikir oleh ku tentang GAYA yang bisa membinasakan. Juga tentang manusia yang hidup tiada berilmu…seperti mayat diumpamakan..

Pada malamnya sebelum ku tidur ibunda mengalunkan zikir nafas Hu Allah selepas isyak. malam yang sepi bisa lebih kosentrasi lalu nafasku di sambung saat tidur jam 1.00 pagi. ketika itu hati ini sungguh ingin pertemuan dengan ghoib Tuhanku…sudah lama tiada mimpi yang jelas dan aku sungguh mengharapkan pertemuan itu. namun apa daya ku…mimpi tidak bisa di harap-harap…

Sang guru arifinbillah pernah mengkhabarkan tentang kelebihan zikir Hu Allah. Pesannya, jika mu zikir Hu Allah…. kamu sudah menambahkan Hu didepan Allah..lalu zikir ini akan menjadi sedikit berat jika di amalkan. Beratnya kerana zikir ini menghidupkan jasad Adam yang terbujur kaku di padang pasir. Dengan nafas Hu Allah ia bisa menghidupkan jasad dan apa-apa di bumi dan tanah. Namun zikir ini tidaklah seringan zikir Allah, Allah….yang kelebihannya bukan di bumi namun di langit.

MasyaAllah..memang benar kata Sang Guru. Aku seperti budak yang mentah tidak mengerti apa yang di maksudkan…

Dengan nafas Hu Allah…mimpi mengajarku tentang jasad yang hidup bersama Ruh Allah adalah jasad yang berilmu pengetahuan…Disinilah…Hu Allah menghidupkan aku yang lama kehilangan petunjuk. Manusia menjadi arif dengan ilmu petunjuk dan ilmu rasa.

Apakah ada manusia yang terfikir jika gaya mu yang berlebihan bisa menjadi satu masalah ? atau adakah kamu terfikir jika jasad yang tiada ILMU itu sebnarnya adalah mayat hidup?

Ya Allah…ampuni ku Tuhan. Kerana kesombongan ku ketika berpakaian dan bergaya. Ketika aku mendapat pujian dengan pakaian….dan ketika aku kelihatan berkarisma dan anggun dengan pakaian. Aku berlindung dengan Tuhan Yang Maha Belas Kasih dari sambaran api ke atas jasadku zahir dan batin. semoga Tuhan mengampuniku. Amin.

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Selamat Datang

Log in

Lost your password?