Subscribe to Subscribe to 's comments

Peringatan dari Allah #Corona

Posted by ibunda. Comment (0).

Tahun 2020 membuka tirai dengan seribu misteri. Angin yang membawa wabak penyakit aneh menimpa manusia di akhir zaman. Peringatan dari Allah bahawa Janji Tuhan tentang hari kiamat itu adalah benar dan Dia tidak akan mungkir janji. Teringat akan peristiwa mimpi ku dulu ditahun 2008 tentang yakjuj makjuj, di malam darurat yang huru hara. Mereka keluar dari bumi mencuri makanan kerana kesempitan hidup di saat darurat. Aku bertemu Iskandar Zulkarnain dan dia menyelamatkan ku dari kekacauan di malam itu. Mungkin saja #covid19 dan perintah berkurung akan membawa manusia kearah itu? Bencana. Yakjuj dan Makjuj sudah pon keluar dari muka bumi. Takutlah wahai manusia dengan azab nya Allah. Jika dia ingin mematikan kamu, hanya dengan sekelip mata.

Bukan kah kamu mencari tanda-tanda wujudnya yakjuj makjuj?

Apakah kamu juga masih mencari Imam Mahdi dan Isa Al Maseh? Jika sekalipun Allah yang turun ke bumi kamu masih seperti kaum jahiliah yang membenci kehadiran Nya dan kamu yang menjatuhkan hukuman keatas Nya. Kamu kira kamu manusia beruntung dengan agama yang kamu sandang sekarang?

Mana pemerhatianmu tentang kehadiran Allah? Kamu kira Allah akan membawa khabar lama dari kitab-kitab dan hadis-hadis yang kamu hafal? Kamu kira kamu menyandang pangkat nabi untuk berdakwah tentang kitab-kitab lama? Bukankah Dia menyuruh kamu mencari-Nya? Mana petunjuk mu? Apakah kamu kira dengan berdakwah dan berucap sana sini, digereja dimasjid kamu bisa membuka hijab akal fikir manusia? Ayuh, lihat dirimu sendiri dan apa yang ada di dadamu.

Lalu Allah menurunkanazab-Nya melalui wabak corona, bertempiaran manusia ketakutan bersembunyi dirumah. Tidak ada dakwah di gereja atau masjid melebihi 40 hari. Apa pemerhatianmu tentang ini? Mekah sunyi. Vatican sunyi. Masjid sunyi. Gereja sunyi. Berbicaralah kamu dengan dirimu sendiri wahai manusia. Kembali beramal di alam sunyi. Jauhkan keegoan dan riak mu dengan jubah , serban yang berat. Rahsia ketuhanan itu ada di dalam mu sendiri. Rahsia ilmuan Allah juga tersimpan di dalam kalbumu. Bukan di masjid. Bukan di gereja.

Bersunyilah kamu mencari Allah kerana diakhir zaman ini, jika sekalipun Isa Al maseh turun ke bumi, baginda tidak akan membawa agama mu. Dia adalah pemimpin semua agama Allah. Masakan ISA hanya membetulkan satu agama dan menidakkan yang lain? Usah lah kamu berselisih faham tentang agama siapa yang benar dan berdebat bahwa kamu orang yang beruntung, kerana untungnya seseorang itu, apabila Dia yang menghubungi kamu melalui mimpi dan petunjuk.

Haruskah pegangan mu tentang kaum terdahulu begitu utuh sedangkan peganganmu tentang mimpi dan petunjukmu TIDAK seutuh itu?

Apakah itu petanda bahwa kamu tidak percaya akan diri mu sendiri? Apabila kamu menyaksi petunjuk nyata, keyakinan mu berlipat ganda. YAKIN. Allah akan membuka hijab akal fikir mu. Dimana letaknya ilmu pengetahuan jika bukan di akal fikiran mu sendiri? Bisa kah ilmu itu tersimpan semuanya di kitab? Bagaimana dengan kalbumu?

kerana agama dan ilmu itu berasal dari alam ghaib, alam nan sunyi lalu dikirimakn kedunia melalui orang suci (nabi) untuk membimbing manusia. Kitab suci itu pelita untuk melihat kebenaran bukan untuk di baca. Ilmu sebenar ada di dadamu, wahai sang peribadi! ilmu yang kamu perolehi dari kitab suci adalah ilmu pantulan. Kenapa harus kamu takuti ilmu yang lahir dari jiwa mu sendiri? Kamu menafikan diri mu yang sudah menerima ilmu Allah tapi masih memegang apa yang di katakan 1000 tahun dahulu? Sungguh kamu sudah kehilangan haqqul yaqin. Kamu kehilangan jati diri dari ilmu yang wujud tersembunyi di kedalaman jiwa mu sendiri.

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Selamat Datang

Log in

Lost your password?